Monday, March 2, 2009

HidUP-hiDUp...

Kadang-kadang aku sendiri hairan
Dengan hidup aku
apa lagi yang aku nak???

Apa yang ada kat depan
aku buat tak tau jer...
nak kejar yang jauh
banyak pulak cubaan

cubaan semuanya buat aku berfikir
apa akan jadi kalau aku salah membuat keputusan?
adakah peluang kedua bagi aku?

siapa yang ada jawapan untuk soalan aku..???
aku sendiri pun tiada jawapan..

Hidup penuh rintangan
kekadang kita di bawah
kekadang kita di atas
apabila kita di bawah semua orang tak mahu pandang
tapi...
sekali dia atas, semua orang datang
sungguhpun yang tidak kita kenal...

lumrah hidup
orang mencari pengaruh hanya bila berkuasa
bila tiada apa...
langsung buat tak tahu ajer...

salah siapa???

Kita perlu fikir semula
hidup kita hanya sekejap
entah esok,
entah luse
entah sekejap lagi
kita akan akan kembali

apakah persiapan kita?
adakah Yang Maha Mengetahui akan memberi kita petanda awal?
memang bodoh kalau kita tak pandai mengambil kesempatan..
untuk apa???

BERIBADAT...
SOLAT...
AMAL KEBAJIKAN...
BERDOA...
BERTAUBAT...

banyak kita buat salah
tetapi kita lupa
tapi...
Yang Maha Mengetahui tidak pernah lupa
hanya kita yang buat-buat lupa...

memang bodoh...

No comments:

Post a Comment

Feel free to give your comments